Abivahendite süsteemi korraldus

 

  • Abivahendite süsteemi korraldus – Eesti keeles
  • Abivahendite süsteemi korraldus – Vene keeles
  • Eesti abivahendite süsteem on loodud toetama inimesi, kes vajavad igapäevaelus toimetulekuks spetsiaalseid vahendeid, nagu ratastoolid, kuuldeaparaadid, mähkmed, proteesid ja kargud. Süsteemi eesmärk on parandada või säilitada inimeste füüsilist ja sotsiaalset iseseisvust ning töövõimet.

    Kellel on õigus saada abivahendeid riigipoolse soodustusega?

    Riigi toetust abivahendite soetamisel saavad:

    • Kuni 18-aastased lapsed, kellel on määratud puue (soodustus 90%) või kellel on eriarsti tõend abivahendi vajaduse kohta (soodustus 50%).
    • 16–17-aastased noored, kellel on tuvastatud osaline või puuduv töövõime.
    • Tööealised isikud (16–63-aastased), kellel on osaline või puuduv töövõime, töövõimetus alates 40% või määratud puue.
    • Vanaduspensioniealised isikud.
    • Isikud, kes vajavad spetsiifilisi abivahendeid, nagu rinna- või silmaproteesid, kuulmisabivahendid või heli ülekandesüsteemid (kuulmislangus alates 30 detsibellist).

    Kuidas saada abivahend riigipoolse soodustusega?

    1. Abivahendi vajaduse tuvastamine: Pöörduge perearsti, eriarsti, õe, tegevusterapeudi, füsioterapeudi või ämmaemanda poole, kes väljastab abivahendi tõendi, mis näitab vajaliku abivahendi tüüpi.
    2. Abivahendi ettevõtte valik: Soodustusega abivahendeid saab osta või üürida ettevõtetest, kellel on leping Sotsiaalkindlustusametiga. Nende ettevõtete loetelu on kättesaadav Sotsiaalkindlustusameti kodulehel.
    3. Isikut tõendav dokument: Abivahendi soetamisel on vajalik esitada kehtiv isikut tõendav dokument.

    Olulised muudatused alates 1. jaanuarist 2016

    1. aastal toimusid abivahendite süsteemis olulised muudatused, et muuta teenus kättesaadavamaks ja asjaajamine kiiremaks:
    • Isikliku abivahendi kaardi taotlemine ja väljastamine viidi üle Sotsiaalkindlustusametile.
    • Abivahendite loetelu täiendati, määrates kindlaks abivahendite kasutusajad, müügi- ja üürimistingimused ning riigi poolt hüvitatavad piirhinnad.
    • Erimenetluse taotlemise võimalus loodi juhtudeks, kus isikul on vajadus abivahendi järele, mis ei ole kantud abivahendite loetellu või kui on vaja suurendada abivahendi kogust või piirhinda.

    Lisainfo ja kontaktid

    Täiendavat teavet abivahendite süsteemi, isikliku abivahendi kaardi taotlemise ning erimenetluste kohta saab Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt või infotelefonilt 16106.

    Abivahendite süsteemi eesmärk on tagada, et kõik abivajajad saaksid vajalikud vahendid võimalikult lihtsalt ja kiiresti, toetades nende iseseisvat toimetulekut ja elukvaliteeti.

    Allikad
    Favicon
    Favicon
    Favicon